الأحد، 6 ديسمبر 2009

ف قربك



ليه بتعاملني معاملة الند للند
وليه بتعاملني اكن الدنيا
مفيهاش ود
ايه يستاهل تجرحنى ليه
وكل حاجة ابنيهالك تتقتل تتهد
وانا بين آقدامك عبدك وخدامك
بعشق الرمل اللي بتدوسي عليه
انا مش جبان
أنا زي حصان من غير لا سرج
ولا لجام
بس أنتي سجانى
طوقى ونسيانى
من غرز ف قلبي حبك
وحده برحمته يقدر يداويني
ليه كل حاجة بحسها
بعيد عنك جميلة
ف قربك بتبقي مستحيلة
ومالهاش طعم
بتبقي وهم
ف قربك بتبقي نار
بحس أنى عاجز
مع أني ف الاصل مش كده
بحس أنى طيب زيادة عن اللزوم
وليه ضحكك بيبقي فوق العادى
مع أنى محموم ليه كلامك الحلو
اللي عارف أنه مش ليا
بيخليني احس أني مسموم
أنا مش ضعيف
ولا شئ طريف
ومش عاجز
بس كل الحكاية أني ف قربك
قليل الحيلة أحساسي معدوم
متخدر و متكدر
كياني كله مش بيتقدر
مع أني بغزلك الورد
وأبنيلك من قصوري تيجان فل
في بعادك عني بنكوي بنار فراقك
وف قربك بنكوي بنار كلامك
ببكي لأني سلمتلك
وأبكي أكتر لأني سلمتني
بقيت حاجة بتطوي
ملاذي ملاذك
أكونلك عرق بيضخ في فؤادك
من ضمن العروق
آستحالة أني اضمن أني اكمل حيا
وأنا معاكي
أني اضمن الدفا ولا الونس
بس قدري كده
أني ف قربك ابقي كده
منتهي ف الضل مش كامل
أحترق لما أقرب
و أحترق لما أبعد
بتوه ملامحي وتبدأ تدوب
بحسي ان جالي اوان الغروب
وف قربك بأنسي كل الدروب
اه لما القرب يجرح ويكوي
و ف قربك أنتي تنجرح كل القلوب
محمد عطية
06/12/2009

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق