الاثنين، 15 فبراير 2010

دليل


برشدك من غير دليل

بيومض نوري من نورك

بنكوي بنار حضورك

بستلذ جوايا بغرورك

بحبسك جوايا طير

وأطلقه وقت ما تعوزي

أكونلك ساعات أمير

برشدك لمكاني

يألمني ألم ألمك قبل كده

عندي انتهي وعندك ابتدا

مكنش واضح دوري أيه

غيري اني ابقي ضوء

مخدتش بالي من الفروق

كان دوري انورلك الطريق

اكونلك واضح صريح

بساط مريح

انا الطريق و الوسيلة

والطير و القفص و الرفيق

انا السجان والمسجون

الاعمى اللي من غير عيون

برشدك انا اللي على البر

وانا الغريق

مكانك مكاني

سحري ف كلامي

مش بنتمي لأي شئ

غير اليكي

كل الحاجات ف الآخر

متجمعة بتساويكي

مش مندهش

مفيش وخز منك ف العيون

مفيش سحاب مفيش غيوم

مهما كان الطريق ولا الرفيق

ولا الحاجات السهلة ولا الصعب

دوري اني أبينلك أنورلك

أدلك على الحاجات اللي جوايا

منك ادلك وتعيشي بيا

ولو ترياقي من سمكِـ



محمد عطية

15/02/2010


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق