السبت، 27 مارس 2010

بروفة ف العشق


انا يمكن أكون
شاعر لكن مجنون
يمكن أكون تجلي
أو اكون قاسي وجوايا حنون
جوايا ضلمة و نور
جوايا الوان من غير لون
كمان عندي تلت او آربع انواع
من الفوبيا ملهموش حل
من غيرهم صدقيني الميزان يختل
عندي فوبيا الحقيقة و الظنون
عندي خوف من المواجهة
خوف من الضياع
خوف من اللي اشتري
واكتر من اللي باع
عشان كده وصلت لحل
انا مضطر احبك كده
نفسي مع نفسي
مش لازم منك المعرفة
مش لازم منك الأمل
او اي شيء محتمل
صدقيني
لما تكون الرعشة طريقة للكلام
و الرجفة جوه القلب طريقة للسلام
والانطواء طريقة للحياة
ويتبقي ليكي مني كل اللي عني تاه
يبقي اللي باقي اني
اعشق البروفات
ما أملش من نفس الحركات
اكلمك بحساب اضحكك بحساب
احسسك بالجمال
بالمكر جوه العيون
من صدقي تحسبيه حقيقة
ولو كان خيال ولو كان ظنون
معنديش مانع افضل كده
ف بروفة ملهاش حد
ف عمر صامت محدود الملامح
حصاني جامح لكن لجامه انا
ولان النهاية قريبة
ف انا قطعت كل الورق
ونسيت كل شيء
ومكرك اللي ف العيون
و فكرتي عن الضلال
اللي اتمثلت فيكي مرايا ليا
بس جواها واحد غيري مشتيهكي
عشق فيكي الحنان عشق فيكي الالوان
وعشق ضلمتي و نورك
انا يمكن اكون انا
يمكن اكون تجلى
بس فيكي انتي المقام
فيكي التيه وسط الزحام
فيكي الممارسة للوصول
فيكي الرفض فيكي القبول
طبع الملايكة مش لايق عليا
وطبع القطط مش لايق عليكي
المعني ف حياتي بيكي مفيهوش تغيير
هو هو نفس الدور
صدقيني ان البروفة ف عشقك
مش محتاجة اي حضور
محمد عطية
25/3/2010

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق