الاثنين، 21 يونيو 2010

ناي كريم


صوتي مشروخ
رايح مني روح
وجهلك بيا واجع صريح
وانا واحد صحيح
مقبلش القسمة على اتنين
جوايا ناي وكمان
نايي طيب لكن لئيم
مقبلش الظلم ولا الضيم
جوايا زحام
وقلب حنين و قلب رخام
ليك جوايا صحيح مقام
بس انا الولى وانا الامام
وردك طارح جوايا طرح
عنادي ف حبي
مش محتاج اي شرح
وانا من العبيد الغلابة الاتقياء
مقبلش اي وصف
وجوا كهفي كهف
ودفايا محاوطه برد
عفوي مش رضا ولا فضل
ولا انت ليك عليا
القول الفصل
الزيادة عندي ف ان لما بقل
بختل
ببقي زي الخيال زي الضل
محتاج اعيش الحياة
محتاج اعرف المي ومنتهاه
لحن نايي كريم عني
لحن نايي بيتكلم عني
هو الوفي وانا السراب
هو الملك وانا من الاعراب
تيجاني منه وسهدي ليه
نايي جوايا محتاج اني اراضيه
محتاج منه لمسة طيبة
حانية دافية طعهما
ممكن ميكونش طعمك
بس انا اوفي ليه
هو الحقيقة المجردة لما اندهش واختل
هو جوايا ليا الحل
نايي عزفه من لحمى
ومن دمي
ومن همك ومن ضيمك
م ع
14/6/2010

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق