الاثنين، 21 يونيو 2010

حياة خيالية فوق الحد


المطر ما انهمرش
لما عدا السحاب
والفؤاد هوي وضل الطريق
مكنتش ليا جوايا الرفيق
دورت عليك فوق السما
وتحت التراب
عشقتك ف الخيال طيف دافي
و ألمتني ف الحقيقة
كأنك حمل فوق كتافي
انت المنتظر في حياة بعيدة
ليه خطوتي ليك قد شوقي
وخطوتك ليا وئيدة
انا مش خيال
انا مش وهم ولا ابتذال
انا مش صور ولا كتاب جواه سطور
ولا انت طاقة نور
حياتي نصيب
انا شيء غريب
انا ملضوم جوايا غيري كتير
فرحان بأني مش لاعب دور الأمير
ليه ادور اكتر ف العيون
ليه ما انمش زيك ع الجفون
حياتي حياتك فوق الاحتمال
انا مش بليد ولا شيء عنيد
ولا انت حوزت كل الدلال
ليه كل ما يبقي ما بينا طريق خلا
تحط انت سد
انا مش حقيقي للدرجة
ولا انت حياتك خيالية فوق الحد
ليه لما ابني نفس جواك
الاقيني من عنادك انهد
دور عليا وفتش لان الطريق ممتد
عنواني جواك ميعرفوش حد
ومن نوري نور شموعك
تدفيك ف الليالي البرد
طريقي ف طريقك مش محتاج انك تترد
ومش محتاج منك رد
غير اني طريقي اليك
ميعرفوش حد
م ع
6/6/2010

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق