الجمعة، 23 يوليو 2010

أرقصلك ؟


التواضع اللي بيخليني ارقصلك ف الخفا
والحنان اللي مستنياه منك و الدفا
هو السبب اللي بيخلي روحي تشف
ومنك اخاف
ونبعي يجف
وارقصلك بحب رغم القسا
هو الشقا جواك مش شقا ؟
مش قلق لما بكون بين ايديك ارتجف
شيء طبيعي
والطبيعي تركيزك ف حركتي جوا الرقص
بتلعني لمستك
وتحييني نظرتك
بترفض ارقصلك ع الكتب ؟
لا الكتب نفعتك
ولا انا هاطول بيهم السحاب
ولا برقصي ليك هتغير المكتوب
انت وانا بني ادميين مليانين عيوب
ترابي معقود ف ترابك
روحنا واحدة
و بيمزجنا جسمين
بس انت مصر اتلوي قدامك
واقدملك صك غفرانك
متندهش لما ما تطولش السما والنجوم
متندهش لما تكون في يمي وانت مبتعرفش تعوم
منتاش جاهز وقت اللزوم
انت المنتصر بس برقصي هتبقي مهزوم
سبني ارقص
واكتب انت
جرب تعيش محروم
سبني اغني وعيش بحلمك
ف دنيا غير الدنيا
سبني فيك انقتل
متبقاش ممل
سبني افرد جناحاتي
وارقص لحد ما اضل
اتوه وانخلع جواك
يبقي جزء من عيونك رقصي
صفحة ف كتبك
يا مستبد
بلاش عيونك تتابع بشغف
ومتحسسنيش بانبهار
وبلاش لمساتك اللي بتحرق مكان ما تمر
وبلاش كمان تبتسم
انت مش شهريار
انا رقصتلك لاني عاوزة كده
مش انت اللي أمرت
وانا بسحرك كفرت
بس انت انسحرت
مش باقي ان ارقصلك
لاني فيك انا حييت وفيك انا انقتلت
م ع
1/7/2010

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق