الأربعاء، 23 سبتمبر 2009

لو


لو الحب كان بالزرع
كنت زرعت حبك ف قلبي
وشيلت حبها مني
كنت هديت جسوري ليها
ونويت ليكي نية خير
كنت طلقت من جوايا الطير
حبيتها وما قصرت
وانت ما أتغيرت
لأمتي للحنان مني تطلب
ولأمتي ليها انا اهرب
انا في حضنها وانتي ف حضني
يبل خدها دمعي يبل دمعك خدي
أبكي من عوزتك ليا
بس ف أيدي أيه أقدمه ليكي
غير كلمة حلوة
أضحك
وأنتي ف عياطك أصبرك
أضايقك ساعات زي ما هيا بتضايقني
تتمني أيه مني
دايما تقولي مش بأقولك حبني
بس متكرهنيش
مش باقولك قويني
تاخدني ف حضنك تدفيني
بس متكسرنيش
بطلب منها نفس الكلام
تحكم عليا بنفس كل شيء
هو البحر بيزيد لما يزيد المطر
يا بحري انا فيكي غرقان
ممكن ان اموت جواه عطش
بس أزاي اطلب منها ترويني
وانتي دايما بتديني
كلامي مش منمق
ده صريح بيوجع
للحب من القلب يقلع
لعبك ف شعري
وبوسك عينيا
معدش فارق هيا كوياني بنار عينيها
سايب سمها يجري ف عروقي
زي ما انا جاري ف دمك
يهون عليا أيه ويهون ليه
ما انا مش ليكي
وهيا مش ليا
بلاش ندم
بتبصيلي أه من غير بكا
لكن عيونك بتفضح المكنون
فساتينك و الوانها
مسكك ورمشك
عارفين انتي مخبية أيه
أه لما ينحسر ف القلب حبك
واتوجع يطلع مع الاهات صورتك
لو كان ليا ف الدنيا أمل
بجد مكنتش اعرف أعمل بيه أيه
بس بجد كنت هاتمني
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد عطية
23/09/2009

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق