الأربعاء، 23 سبتمبر 2009

أستسمحك


هي الأمارة الواضحة جدا
أن قلبي بين ايديكي
وريدي صابغ شفايفك باللون الروز
بتديني وتاخدي مني من غير ما أعوز
أيه لزوم الدلع ما دام الحب نافد
أيه لزومي وياكي
وانا مسواش ومبهداش
نفسي أعرف سر تكوينك يكون ايه
أيه لزوم الدمع اللي بروي بيه صحاريكي
انا بني ادم مش جبان
مش لوح تلج ولا بهلوان
مش نفسي أطول الجنة
ولا حتى أني أتوه ف حواريكي
نفسي أسكن جواكي
أشم صوتك واسمع جدايل شعرك
بتقول فيا شعر
آه لما بتقولي عليا جميل
يا ست الحسن
أو لما بتحبي فيا عيوني
بتجنن يا ست البنات وانا مش مجنون
مش بكره ولا انا حنون
بيذهلني فيكي
اللي معرفوش
ليه ترضيلي الضل والتوهان
وأنتي اللي حلمت بيها
ساكنة جوايا دافن نفسي فيها
يا بنت يا أم الشعر غصن ريحان
من كلامها تتغزل الالحان
براحتك يا وردي على حد طايش ف حبك
وناسي ان انتي غصن البان
يا أم الرموش السمرا تندهلي
وام الجفون مرسومة من الالوان
بتوه يا ستي جوا بساتينك
خولي جنانيك رافض يدخلني
وصادق الوعد رافض أنه يتهان
بندهك وأسالك
و أحبك و أستسمحك !
16/09/2009
MOHAMED ATEAA

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق