السبت، 14 نوفمبر 2009

اوفردوز



لو تتمني ان السحر
ده كله يبقي ملكك
يبقي ليه القلق و التبدد والملل
والدعا ساعة المطر
ما انت عارف أني بحبك أنا
مدمن عليك مدمن على القسي
وليه النسى واللي أتنسي
وخضة الضلمة وسط النور
والخوف أكنك وسط بحور
او طائر ف لوحة لفان جوخ
أنت مش عصفور ف ليلة برد
اللي حصلك انو انا
دفاك أنا و هنَاك أنا
سعدي سعدك
اتفاءل أنا هنا ليك
محدش هيمسح على جبينك غير أيديا
محدش هيداري عيوبك غير عينيا
لاجل عينيك
مرادك والجنى اللي بين أيديك
يبقي ليه القلق
و الغص اللي بتشرخ الجبين
يا حبيبي ده أنت انا
النجوم اللي ف السما
مبقولش نفسك تملكني
لأنك مالكنى من مليون سنة
أنا أنكتبت لك ف الكتاب
نصيبي من نصيبك
متتوجعش وحدك متتألمش وحدك
و الجرح اللي يصيبني يصيبك
بحبك متقلقش بحبك متنفعلش
عشان خدودك متوردش أكتر من كده
سلامي من سلامك يا دوختى من كلامك
بحب فيك هيامك
يا انسجامى ف انسجامك
زي نسيج خيط نسجهولي
او بوكيه ورد جيبهولى
غمض عينيك
يا لمس الحنان اللي بأيديك
لو تعرف بشوف أيه وأنت مغمض عيونك
وألم لك شعرك على جبينك
أنت مدهش مزعج ليا
بس مقدرش
مقدرش أشوفك محسش أني مش أنا
فبحق فردة شعرك على كتافي
لو موتي هو خلاصي
وبحق نوم عيونك ف عيونى
أنا مستعد
مش مستبد
بس خلى أخر حاجة أشوفها أنت
وأخر حاجة ألمسها أنت
و أغمض عيوني و أموت
وتحييني أنت
لأن أنت صاحب السحر
و صاحب الأمر وصاحب النهي
محمد عطية
14/11/2009

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق