الخميس، 2 يوليو 2009

أنا ف الانتظار



(1)


لأن القدر مبيتعاندش
ولأنه كمان مبيتعرفش
ولأن الغيب ميتوصفش
انا لسه معرفتكيش
وأنتي بين ضلوعي
سارية حاضنة قلوعي
نمنمة ملامحك ف عنيا
خصلة من شعرك ف أيديا
دايق صوتك بشفايفي

(2)


لامتي هافضل مش عارفك
لامتي هاشوفك ف كل البنات
أجمعك زي البازل
من كل واحدة أعرفها
أخرجك حتة حتة ف كل حاجة
أخطها بأيديا
أعشقك بس بعنيا


(3)


بس قدري أني ماطولكيش
أنتظرك لحد ما قلبي يخدل
ومتجيش
لامتي هاكره القدر وهو ميتكرهش
ذنبي أني معرفتكيش
وأكلمك وانا مبكلمكيش


(4)


لو السحر يعرف أنتي مين
كنت سحرتلك
كنت وشوشتلك الودع
كنت اشتريت كل الصدف
وصاحبتلك كل الغجر
كنت جبت حتة من القمر
كنت سافرت لاخر الدنيا
وهناك سجدت


(5)


صدقي ان ف الانتظار
لذة وقتل
انك تنتظر وهم
واه لما يطول الانتظار
ساعتها ملامحك بتدبل ف عنيا
و أرمي نفسي ف حضن
أقرب واحدة قدامي
و أرجع أندم بجد
أستغفر اني خونتك
و أطلب منك العفو


(6)


فلو يرضيكي الجلد أجلديني
لو غفرانك بالصلب أصلبيني
بس بجد أظهريلي
خليني أعرفك
من ذنوبي وف نهر شعرك طهريني
بس أرحميني من الانتظار


(7)


أيه يفيد أنك نبي ووحيد
شجرة ف جنة
مش بتتمد لها ايد
القسوة ف الانتظار أنك
متعرفش أيه المبتدأ و أيه الخبر
لان مفيش حد بيعرف القدر
حتى لو زيك مكانش فعلا من البشر
بجد انا والله تعبت من الانتظار
هو انتي لسه متعبتيش
بجد من السفر

م.ع
02/07/2009

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق