الخميس، 11 يونيو 2009

بسالك

بسالك وانا محتار
وانا جوايا نار
مش قادر بشئ عليها
مش قادر اخد قرار
بسالك سؤال
محيرني من سنين
وبقهولهولك وكلي حنين
بسالك هو انتي بتحبيني
بيتحيني
او حتى ساعات بوحشك
زي ما يتوحشيني
ولا كل الحكاية
ان انك بتستلطفيني
بسالك وانا مش عارف
اجابتك هتكون ايه
مش عارف هل هتكون
اجابتك وانت بتسال ليه
ولا اجابتك هتكون
انت عاوز توصل لايه
بسالك وانا عارف اجابتك
هتكون ايه
عارف اجابتك من حاجات كتير
عارفها زي ما عارف
ان الاميرة دايما مش بتتجوز الامير
وزي ما عارف ان الصغير
في يوم بيكبر ويبقي كبير
عارف اجابتك
من شوقي ليكي
وانتي مبتشتاقيش
عارفه من احساسي بيكي
وانتي زعلانة وانتي فرحانة
وانتي كتير مبتحسنيش
عارفة من لما بفهمك
من غير كلام
بعرف انتي عاوزة ايه
من ايديكي في السلام
بعرف حاسة بايه لما بتيجي
في المنام
وانتي متعرفيش
شكلك كده انك مفهمتيش
جواكي كله انا عارفه
لكن جوايا حاجات كتير
متعرفيهاش
قريتك زي كتاب مفتوح
دخلت جواكي دخول مسموح
لكن جوايا كتب
انتي مقريتهاش
منعتي نفسك من دخولي
ولا ممنعتهاش
بطلتي ليه تقريني
وبطلتي كمان تحسيني
حتى انك خلاص
مبقتيش تبصيلي
انا مش عارف ليه
بتقولي انك بتحبيني
وحتى كتير مبتقوليهاش
بتقوليلي
حس كلامي حس حركاتي
حس بعمل ايه وانا معاك
واللي هتشوفه هنا
هو اللي ما هتشوفه هناك
هل عيونك بتقولي اهواك
وكلامك كله يقول
انك في لحظة ممكن تنسي
وانك في لحظة ممكن
تقولي انساك
وبتستغربي لما باسالك
بتقولي اني باقتلك
بكلامي
وانتي كل يوم بتقتلني
بتقتليني في السؤال و في الجواب
بتقتليني ما بين بصة من البلكونة
وزغدة عند الباب
بتقتليني بمشيتك فوق التراب
وانتي مش بتبصيلي
فعشان كده بسالك
وهافضل اسالك
انتي بتحبني ولا
انتي اتعودتي عليا
اتعودتي عليا اكون
حنين عليكي
اتعودتي ان اخاف عليكي
وامسح دموعك واخفف جروحك
واعمل لك كل يوم فرح وهنا
تشوفيني كل يوم في السنة
وقت متعوزي
ووقت اما اعوزك
ووقت ما اريد اشوفك
صدقني مش هينفع مش هيجوز
ده شئ مش مسموح
انه شئ مفضوح
ان ده عيب يبقي انا صح
انتي مش بتحبيني
انتي يمكن بتستلطفيني
بس انا ماحبش كده
انا احب يكون حد يحبني
حد يخاف عليا زي مبخاف عليه
حد يدعيلي و ادعيله
حد يكون في نهاري واكون انا ليله
وعشان كده بسالك
انتي عاوزاني كده ولا مش عاوزاني
ويا ريت ردك يكون بلسانك
زي ما ردي بلساني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق