الخميس، 11 يونيو 2009

أنا مش عبدة

(1)
ألمني بعدي عنك
في قربك بتجرحني سكاكينك
كلامك بيحييني بيسحرني بيكويني
أنا ورقي أبيض أكتب عليه
أنا عودي أخضر لاجل تحن اليه
أنا سقفي صافي و نبعي دافي
عملت نفسي بستان وطردتني منه
لاجل تسكن وحدك فيه
(2)
سن سحرك على جسمي
وأرعشني بكلام مهموس
أسحقني أتعبني
أعملني طلسم ميتفهمش
أحرقني بلمسة منك
بهمس وانتي ايديك في ايديا
رموش عنيك بتقتل
بشوق وانت بتبصلي
أيه أجمل من لمستك وانتي بتصلبني
(3)
معرفش أكتب شعر لغيرك
مفيش غيرك بيغويني
في حياتي راجل يعني أنت
بكرهك قد ما بحبك
بشوفك بتندهلي
بعرف منك حاجات متعلمتهاش
بشوف فيك حاجات مشوفتهاش
(4)
فأمتي تكدب و تقول
أمتي تريح ظني
أمتي يا حب مقتول
يا أغلي حاجة مني
يا شئ فوق الوصف
يا قلب نسيته في كهف
قول بحبك ولو بالرسم
ألمسني أتعسني
نسيني مين أكون نسيني كل الظنون
(5)
بس أنا مش في حبك عبدة
و لا أنت شاريني بمالك
أنا مش حاجة مش موجودة
أنا مش موجودة بس في خيالك
انا واحدة لحم ودم
انا روح وهم
انا سعادة وغم
يكفيني تقولي كلام جميل
تقولي وحشتيني ولو علي سبيل التبديل
(6)
تحزني يوم تبكيني يوم
بس كلامك بيمزع فيا
وسكاتك بيقتلني كل ساعة
يا مجنون وانا مجنونة بجنانك
يا أقسي حد عليا بحنانك
يا تفكيري فيك في ساعة حنان
يا ابتسامة على خدي
محفورة من زمان
(7)
مين أنا
غير واحدة متمنياك حبيب
تعصمني من نفسي ومن الغريب
انا مش حرة في اني احبك
بس انت حر بعيد او قريب
انت عندي هنا انت ليا انا
انا كلامك اللي مستنياه تقوله
انا وردك مستنياك تسقيه
انا امانتك اللي مش هتخونها
انا بنتك وابنك اللي هتراعيه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق