الاثنين، 2 نوفمبر 2009

مفضلش




مفضلش غير الملام
وكلمتين والسلام
والنده جوه الروح
وراك فين ما تروح
متظنش ان الغلا بجد غالى
الا لما تشوفه كده
متستناش تحب ويايا
انا الحزين أوقات السعيد أوقات
الشيطان بس بجنحات
يفيدك الفرو ف الحر ولا يقيدك
بأيه يفيدك الحنان ف كلامى
مدام مش ليك
أنا أعرف غيرك كتير
وبحب غيرك كتير
أيه مبتحبيش كلامى
انا مش منزل من السما
مش خير أوى زي ما أنت فاكر
لا غلبان أوى
بس يمكن اكون شوية فاجر
أنا مش مخلوق من نار ولا فخار
أنا مخلوق زيك من طين
مش من صلصال
مليش أجنحة
ولا تكويني يسمحلى
أنى أكدب عليك
أكويك أضل فيك
أنكسك
مش أنا الحصان اللى أنت مستنيه
كلامي بيضايق مش زي الخمر
مبينسيش زي ما انت وصفت
زيه زي الجمر
ولا هو كلام مقدس
لأنى مش نبي
و زمن الانبياء خلاص انتهى
مش فلسفة أنى مش ليك
ولا حتى بحاول أنى أهديك
أيه تظن يحصل
لو أنت مت
أو أنا أتقتلت
أنت أو أنا مش هننهد
مش ده الشرخ اللي هيدمر السد
لأني مشوفتش حد بيموت ورا حد
كلامي مش تزويق
ولا كلام واحد غريق
أنت لو بردان
قولتلك مش حضني اللي هيدفيك
ولا حنية من قلبي هاديك
لانه بجد جوه قلبي
حنان وحب ليك
مفضلش

محمد عطية
02/11/2009

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق