الأربعاء، 4 نوفمبر 2009

أولسايز



سامحنى لأنى معرفش غير أني أحبك
ف ودك و هجرك ف نارك و بردك
أنا اللى بدَل أنا على الطريق
بهديك زهرية مني من وردي
بهديك شوية من ضلي
بحبك في كل الحالات
معاك معرفش الندم
معرفش معنى للألم
مفتكرش أن هجرك بيكويني
بحب فيك الغموض
لونك بيحير عيونى
يا تري بحب المطر علشانك
ولا بحب الشمع علشانى
ما أحنا كلنا بنبكي لأجل نسعدك
لأجل تسكنا ونسكنك
مع أن أنتى ف الأصل ساكنانى
بتحب الروح المغسولة بإتقان
بتحب الشمع بإحجام
والمطر لما ينزل بإحكام
للجمال مآسي متمثلة فيكي
بس برضك بحبك ف كل الحالات
بستني كتير تيجي مبتجيش
بستناكي تحزني زيي
بس مبتحزنيش
حتى لو بحبك وأنتى لا
أنا قلبي أولسايز
واسع على ضيق
ليك حابب الونس
بأنسي الضي ف عيونك
بأنسي الوجع ف جفونك
يا أم الليالي الضي
والشعر مفرود ع الجبين
أنا قلبي ليكي بيغفر
حتى من غير دليل
مهما تعملي فيه
حتى من غير كلام
لأنى أنعكاسك و التماسك
لو بطول الشط هاجيلك
ولو حتى زاد الصبر أنا صابر
أنا كتبت كتير ومش عاوز أنهى
بس ف الآخر ف رسالة ليكي منى
ف القصر الابيض واحد بس مستني
صابر وحيد و بيغنى
الشمع حواليه كل القطع
و المطر حواليه بيرشرش و الندى
وستايرك جوا قلبه بترفرف وبتطير
و بعوده بيغني أغنية غناها منير
أنا قلبي برج حمام هج الحمام منه
وحدي للشمع والمطر بأقولهم يستنوا
ياللي عينيك كلام ليه الضلوع أنوا
مش قلت لك
انا قلبي لك سواح
فسامحنى بقلبي ومن قلبي معرفش
غير انى أحبك
محمد عطية
04/11/2009

(The Bold Words from mohamed mounier song Borg Hamam)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق