الثلاثاء، 24 نوفمبر 2009

كسر القلب



لأن خيال الأعمى
مش دايما أعمى زي صاحبه
و لأن العود ده موجود دايما هنا
وأنا من غير ايدين
فمش هاعزفلك
غير بقلبي اللى بتشتهي أنك تكسريه
تفتيتيه زي حب السكر
وتستطعميه
أو أقولك هاعزفلك احلى بالناي
اللي بيوجع قلبي أكتر
انا هاروح منك فين
انا هنا ليكي
وانتى هنا لكل الناس الا أنا
معملتش ليكي حاجة خالص
بس ده قدري
ومحدش بيهرب من القدر
قدري انك تعتقي حبي زي الخمر
وتسقيه لغيري
مش هاقدر ألحن لغيرك
وانتي عارفة وانا عارف
أن صمتي أبلغ من كلامي
وأن اللي بيقتلني سلامي
وحدي اللي نجيت
بس من غير عيون
ما أنفعش صح
لاجل كده بعزف
وانا مكسور القلب
مفيش منك كلمة تطيب الخاطر
مفيش منك صقفة
او كلمة برافو شاطر
العمى مش ف العين صدقيني
العمى عمى القلب
الكسر مش كسر الجبين
الكسر كسر القلب
عودي بيقول اللي انا عاوز اقوله
و بيطول اللي انا مش بطوله
كفاية أنك ساعات بتحضنيه
بتدلعيه بتقوليله صاحبك أعمي مش زيك
وأنا بفرح لده
بس عودي مبيجرحش
مبيفرحش
عايش لأنه مش شايف زي
لا هو شايف وساكت
قلبه مش مكسور زي صاحبه
وليه عينين
مقدمهموش ليكي هدية
لحد استحقهم وباع
لحد وشمني على الدراع
لحد أشتهيته ف الخيال
100 مرة
واشتهاني ف الحقيقة
ولا مرة
مش بسأل ليه بتعمل كده
كل اللي بطلبه
خلى بالك من عيوني
خلى بالك من عودي
اللي لبعدي هيبقي عودك
مش هيعزف لحد غيرك
مش هيبكي لحد غيرك
هو مش أعمى هو شايف
وخيالي شايف
الاتنين في الوجود حبوكي
و ف الخيال حبوكي
عشان كده بقولك محدش يلمس عودي غيرك
و محدش يبص لعيوني اللي ف عيونك
غيرك

محمد عطية
24/11/2009

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق